انتقال صدا از طریق شبکه – VOIP
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انتقال صدا از طریق شبکه – VOIP
نوشته شده در یک شنبه 19 ارديبهشت 1395
بازدید : 1021
نویسنده : نانکلی

VOIP چیست و چگونه عمل می کند؟

تکنولوژی VOIP به تماس های تلفنی امکان برقراری از طریق شبکه کامپیوتر را می دهد. این تکنولوژی صدای افراد را تبدیل به بسته های دیجیتالی می کند و انتقال زنده صدا از طریق اینترنت و دیگر شبکه هایی که از پروتکل اینترنت(IP) استفاده می کنند را ممکن می سازد.

درباره سرویس VOIP

انتقال صدا از طریق شبکه یا VOIP راهی برای استفاده از اینترنت برای ایجاد تماس تلفنی است که از این طریق هزینه های تماس نیز کاهش خواهد یافت.

سوالات رایج

سرویس VOIP جایگزینی برای تماس های تلفنی محلی شما با استفاده از پهنای باند است که از شبکه اینترنت برای برقراری یا دریافت تماس تلفنی بهره می گیرد. ارائه دهندگان این سرویس ، تنوع وسیعی از برنامه ها و امکانات را برای جذب مشترکین جدید ، پیش روی شما قرار می دهند.

۴ روتر بی سیم برتر VOIP

تکنولوژی VOIP ، مانند اینترنت امکان برقراری تماس تلفنی دیجیتال از راه دور را ایجاد می کند. تبدیل یک تلفن سنتی به VOIP نیازمند اتصال مبدل به اینترنت خانه می باشد. روتر های بی سیم VOIP ( که گاهی اوقات GATEWAY نیز نامیده می شوند) شامل مبدل های آنالوگ توکار هستند که اتصال را ممکن می سازند.

FAX ازطریق شبکه چیست؟

FOIP یا تکنولوژی انتقال فکس از طریق شبکه ، امکان انتقال فکس از طریق شبکه را ممکن می سازد.سرویس انتقال فکس از طریق شبکه نیز نسبت به روش سنتی انتقال فکس ، کاهش چشمگیری در هزینه ها را در پی خواهد داشت.

QOS – کیفیت سرویس

تکنولوژی QOS سطوح عملکرد قابل پیش بینی سیستم های شبکه را پشتیبانی می کند. عناصر تشکیل دهنده این تکنولوژی شامل قابلیت دسترسی(uptime) ، پهنای باند (throughput) ، تاخیر(delay) و میزان اشتباه می باشند.

SIP – پروتکل آغاز تبادل اطلاعات

این پروتکل، یک پروتکل ارتباط شبکه است که معمولا برای سیگنال دهی مورد استفاده قرار می گیرد . SIP یک پروتکل علامت رسان کلی برای ارتباطات چند گانه است و محدود به کاربرد های صوتی نیست.

PSTN – شبکه تلفنی عمومی

PSTN شبکه تلفن عمومی و ترکیبی از اتصالات بین شبکه ای است که در اصل برای ارتباط صوتی مدار سوئیچ طراحی شده است .بخش هایی از PSTN برای DSL ، VOIP و تکنولوژی های شبکه اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند .



:: برچسب‌ها: انتقال صدا از طریق شبکه – VOIP ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: